26 maart:

Deze morgen heeft het weer een metamorfose ondergaan, wat een contrast ten opzicht van gisteren. Het is nu veel kouder en de lucht is grijs. Volgens de laatste weerberichten gaat het dan nog regenen ook, en niet een klein beetje.
Niet ver van ons hotel ligt het vliegdekschip "Intrepid", een oude oorlogsbodem die nu dienst doet als museum. Dit schip stond op ons verlanglijstje om te bezichtigen en gezien het hier toch geen al te best weer voor hoeft te zijn beginnen we te marcheren richting Hudson rivier. Reeds van ver zie je het gevaarte liggen, alhoewel dit een oud en relatief klein vliegdekschip is maakt het toch een enorme indruk op mij.

Op het dek heeft men verschillende toestellen geplaatst waarvan de meeste nog dienst hebben gedaan op vliegdekschepen.

Binnen kan bijna alles bezocht worden, het valt wel op dat de bemanning op een bijna spartaanse manier moet geleefd hebben.

Na verschillende uren rondgeslenterd te hebben wordt het tijd om een hapje te eten.
Rond 14u verlaten we het restaurant en besluiten we om nog even naar de "speelgoedwinkel" B&H te gaan om nog enkele spullen te halen. Bij het buitenkomen van de winkel regent het flink. Tja, veel kan men niet doen bij regenweer, dan maar de bus op richting "Central Park" om al even een kijkje te nemen in het "American Museum Of Natural History". Helaas is het al tegen sluitingstijd, maar dit komen we zeker bezoeken op de volgende regenachtige dag.
Enkele bushaltes verder zijn we opnieuw aanbeland in de buurt van ons hotel. Ik stap nog even een shop binnen om een petje te kopen (nog eentje voor de collectie). Eens op de hotelkamer blijkt het toch weeral 19u te zijn. Na een verfrissend douchke gaan we op pad om eens lekker te gaan eten in een Chileens restaurant. Jammer genoeg was de deur op slot, niet omdat het restaurant dicht was, maar wel omdat het volzet was. Gauw even de Routard erop naslaan, iets voorbij ons hotel blijkt een degelijk Italiaans restaurant te zijn, ééntje zonder pizza's.
Ondertussen regent het maar flink door, eens aangekomen blijkt ook dit restaurant propvol te zitten, maar hier hebben we meer geluk, na een kwartiertje wachten mogen we aanschuiven aan tafel. De ober verwittigt ons dat we gezien de grootte van de schotels er beter twee zouden nemen in plaats van drie.
En hij heeft niet gelogen, ik ben nochtans een "goe eterke" en Alain kan er ook goed mee overweg, maar helemaal leeg waren de schotels niet. Ook hier weer fantastisch lekker eten.
22u30: aankomst op mijn hotelkamer, eindelijk de kans om eens wat vroeger te gaan slapen.
Volgens het laatste weerbericht krijgen we morgen opnieuw een mooie dag met temperaturen rond de 18 graden. Maar dat zien we morgen dan wel weer.