27 maart:

Opgestaan en onmiddellijk gekeken wat weer het was, want gisteren was het me toch wel wat te nat. En ja hoor de zon is van de partij! Ik ga vlug een sigaretje roken om te voelen hoe koud het is zodat we weten hoe we ons moeten kleden. Zoals iedereen wel al weet zijn de rookregels in de USA buiten alle proporties. Je moet nl. op 1 meter van een ingang van een gebouw staan alvorens je je sigaret mag opsteken. Rare jongens die Amerikanen.
Na ons ontbijt en wat lichter gekleed dan de vorige dagen vertrekken we met volle moed te voet naar de 'Empire State Building'. Ik moet wel zeggen dat mijn voetjes het al hard te verduren hebben gekregen. Daar aangekomen moeten we toch een half uurtje aanschuiven voor we binnen mogen, maar wat een zicht! Gelukkig is de zon van de partij zodat we toch weeral enkele mooie plaatjes kunnen schieten. En dit vanaf de 86e verdieping. Maar wat een volk. We moesten op toer wachten om foto's te maken. Blijkbaar had iedereen vandaag hetzelfde idee om naar deze trekpleister te komen.

Eenmaal buiten hadden we zin in een koffie. Dan maar de eerste de beste 'Starbuck's' binnen om een lekkere café glacé of voor de boys een regular koffie te bestellen.
Rond 13u00 vertrekken we met de bus naar het 'Financial District' om een bezoekje te brengen aan het fameuze 'Wall Street' en de beurs.

Daar zijn we ook een hapje gaan eten en nadien zijn we richting 'Battery Park' getrokken. De bedoeling was om met de boot naar Liberty Island te gaan, maar eenmaal daar aangekomen zijn we van gedacht veranderd en hebben we ons geïnstalleerd aan de rand van de Hudson zittend op een bank, genieten van de voorjaarszon. Wat een prachtig weer is het nu : 17°C in het zonnetje. Alain is zo waarlijk wat verbrand in zijn gezicht.

Terug naar het noorden met de 'Subway' brengen we een bezoekje aan het MoMA (Museum of Modern Art). Dit is nl. gratis op vrijdagavond. Veel volk natuurlijk, maar toch wel de moeite waard. Wij houden eigenlijk geen van ons drie van moderne kunst, maar er hangen toch wel prachtige schilderijen van Picasso, Monet, Chagall, Magritte, Van Gogh,... ... en Andy Warholl natuurlijk!
Terug in het hotel verfrissen we ons een beetje en vertrekken we voor een tweede poging naar ons Chilleens restaurantje. Toch wel wéér volzet zeker. Ik reserveer echter wel voor morgen deze keer. Dan maar onze zoektocht naar wat voedsel verdergezet en dan toch wel wat gevonden, alhoewel het deze keer niet zo fameus was. Maar wel duur! Na nog een toertje via Times Square terug naar den Edison en misschien wat vroeger gaan slapen dan de afgelopen dagen.